Quiche ze szpinakiem i porem

niedziela, stycznia 18, 2015 ZaKochaj się w Smakach 0 Comments

Coś w pracy jeść trzeba! A gdy godziny lecą zbyt wolno to człowiek odruchowo szuka czegoś do zjedzenia :) Wersja na zimno i na ciepło. Do mnie zdecydowanie przemawia zimna. Farszem niech będzie to co lubisz, lub to co akurat masz w spiżarni / lodówce.


Quiche* z tym co lubisz najbardziej! 
u mnie szpinak, por i kukurydza! 


Składniki:
kruche ciasto:
250 gr mąki pszennej
150 gr masła / margaryny
1 jajko
szczypta soli

masa jajeczna:
1 / 2  jajka
1 opakowanie śmietany 18%
sól
pieprz
gałka muszkatołowa



Przygotowanie kruchego ciasta:

1. Wszystkie składniki zagniatamy i wykładamy blaszkę. Ja użyłam sylikonowej foremki [o wymiarach ok. 28 cm średnicy] dzięki temu, nie musiałam jej smarować dodatkowo masłem. placek nakłuwam widelcem.  

2. Wstawiam do nagrzanego do 180* piekarnika na ok. 20 / 30 minut.

3. Pozostawiam do  ostygnięcia.


Przygotowanie farszu:

1. Szpinak rozmrażam na patelni, konkretnie doprawiając czosnkiem. Sól i pieprz dodaję bardzo ostrożnie. [masa jajeczna będzie równie wypełniona przyprawami]



2. Dodaję skrojonego pora [biała i jasnozielona jego część] i dusze przez dłuższą chwilę. 



4. Pozostawiam do ostudzenia.

5. Na chłodne ciasto wykładam cały farsz szpinakowo - porowy i zasypuję kukurydzą.

6. Wszystko zalewam masą jajeczną [wszystkie składniki dokładnie wymieszać]. Na górze podsypuję jeszcze porami i delikatnie smaruję resztką śmietany.

7. Wstawiam do nagrzanego piekarnika na kolejne 20 minut.



Smacznego ! ;)
Zapraszam na mojego facebooka


*Quiche – rodzaj wypieku w formie placka składającego się z kruchego ciasta i nadzienia warzywnego zalanego jajeczno-śmietanową masą. 

Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów