Zupa z soczewicy / z mięsem i warzywami

poniedziałek, listopada 09, 2015 ZaKochaj się w Smakach 1 Comments

Listopad to podobno zbiór wszystkich poniedziałków z całego roku. Mój dzisiejszy dzień faktycznie, nie należy do tych najlepszych, dlatego przygotowałam poprawiającą humor, sytą i kolorową zupę :) 
Dzisiejsza propozycja to wersja z mięsem, ten element możecie pominąć lub zastąpić mój wybór mięsa - innym. 

P.S Mam nadzieję, że nowa odsłona bloga przypadnie Wam do gustu. 
Za logo i cały nowy wystrój bardzo dziękuję Marcie !



Składniki:
300 g szynki wieprzowej 
[możesz pominąć lub wybrać inne mięso]
 1 puszka soczewicy konserwowej 
 3 marchewki
 1 cebula
 1 por
 1 papryka
 pół szklanki groszku 
[ja użyłam mrożony, polecam również z puszki] 
 pół szklanki fasolki szparagowej 
[również u mnie mrożonej] 
 0,5 l buliony warzywnego
 pietruszka
 szczypta soli, pieprzu, mielonego imbiru, curry, gałki muszkatołowej, czosnku
większa szczypta papryki słodkiej jak i ostrej 
 dekoracyjnie śmietana

1.Drobno pokrojoną cebulę podsmażamy w garnku, na łyżce oleju, do momentu zeszklenia. 
2. Dodajemy oczyszczone mięso, skrojone na drobną kostkę.   
3. Na tartce z dużymi oczkami, ścieramy marchew, którą również dodajemy do garnka.
4. Dokładnie umyty i posztakowany por, jak i papryka skrojona w kostki trafia do reszty.
5. Całość dusimy przez ok. 5 minut. 
6. Po tym czasie dolewamy bulionu.
7. Wrzucamy fasolę, groszę, u mnie zaplątały się również pojedyncze brukselki.
8. Doprowadzamy do wrzenia, i gotujemy przez następne 10 minut. 
9. Pod koniec gotowania dodajemy soczewicę. 
10. Doprawiamy przyprawami, na smak i ostrość. Zupa powinna być lekko pikantna.
11. Na talerzach zasypujemy pietruszką oraz dodajemy łyżkę śmietany [śmietana również jest opcjonalna].



I teraz już mamy czas aby zajadać naszą pyszną, rozgrzewającą i bardzo sycącą zupą.
 Ah, dodam że ilość kalorii jest wręcz minimalna ;) 

 Mam nadzieję, że ten pomysł po tak długiej przerwie mojej nieobecności, spodoba się Wam i będzie często gościć w waszych kuchniach. 


Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów