Kapuśniaczek

środa, stycznia 29, 2014 ZaKochaj się w Smakach 0 Comments

Gdy byłam mała, jedna z wielu nielubianych zupnych. Dziś smakuje zupełnie inaczej. Bardzo polubiłam jej mocno kwaskowy smak. Jedna z lepszych zup. W mojej piątce ulubionych na pewno znajdzie się dla niej miejsce.

Dzisiejszy przepis na kapuśniak [a raczej zupę kapuśniakową] jest troszkę "odchudzony". Nie przygotowałam go, bowiem na aromatycznych, wędzonych żeberkach, a jedynie na wodzie - zrobiłam tak zwaną wodziankę.
Dla wszystkich osób, które nie widzą różnicy w smaku pomiędzy "zupą na mięsie" a "zupę bez mięsa" polecam zdecydowanie wersję gotowaną na wodzie / kostce bulionowej.

Składniki:
500 g kiszonej kapusty
500 g ziemniaków
200 g boczku wędzonego
1 cebula
liść laurowy, ziele angielskie, pieprz w ziarenkach, kostka rosołowa, sól

1. Pierwszym krokiem jest obranie i pokrojenie na małe kawałki
[ważne aby były jednakowych rozmiarów - wszystkie ugotują się w tym samym czasie] ziemniaków.
Ziemniaki zalewamy dużą ilością wody
[używamy tyle wody, z ilu będziemy chcieli przygotować zupę]. Dodajemy liścia laurowego, pieprz czarny w ziarenkach, ziele angielskie oraz z kostką rosołową [dla zwiększenia aromatu użyłam bulionu wołowego].
Gotujemy do miękkości ziemniaków.


2.  Na patelni podsmażamy cebulę pokrojoną w kostkę oraz boczek. 


3. Gdy cebula z boczkiem będzie dość mocno spieczona, dodajemy pokrojoną na mniejsze kawałki kapustę kiszoną. 
Jeżeli lubicie mniej kwaskowy smak, przepłuczcie swoją kapustę pod bieżącą wodą.
Chwilkę podsmażajcie.
Dodajcie szklankę wody i duście pod przykryciem ok. 20 minut.


4. Po tym czasie kapustę przełóżcie do ziemniaków, 
[muszą być one już ugotowane] 
 gotujcie dalej ok. 20 minut.


Smacznego! :)



Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów