Piątkowe naleśniki na słodko

piątek, grudnia 13, 2013 ZaKochaj się w Smakach 2 Comments

Macie ochotę na naleśniki ?
Mam dla was pomysł na szybki piątkowy obiad lub kolację. 
Najczęściej nie korzysta się z żadnych konkretnych przepisów bo ciasto robi się "na wyczucie". Ja również tego nie robię. 
Dodaję wszystko co potrzeba "na oko".
Jedynym wyznacznikiem może być dla was/dla mnie szklanka. Lubię te przepisy gdzie szklanka załatwia wszystko :)
Podstawowymi składnikami na nasze naleśniki jest:
mleko (załóżmy że będzie to szklanka )
jajko (na szklankę mleka 1 jajko wystarczy)
mąka (szklanka)
szczypta soli
1 łyżka oliwy/oleju

Wszystkie składniki mieszam.
Jeżeli ciasto jest zbyt geste dodaję więcej mleka.
Smażę bez dodatku tłuszczu (dodałam go bowiem do ciasta) na bardzo dobrze rozgrzanej patelni





Moje naleśniki są z dżemem z domowej spiżarni oraz z serkiem waniliowym. 
Przepis na serek znajdziesz tutaj


Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów