Placki ziemniaczne

niedziela, grudnia 01, 2013 ZaKochaj się w Smakach 2 Comments

Dziś przepis na mało niedzielny obiad :)
Ale za to bardzo hm.. klasyczny jeżeli chodzi o jego występowanie w polskich domach. 
Na samym dole znajdziecie rachunek ile kosztowało mnie to danie :)

Placki ziemniaczane



Składniki:
Porcja na 2 osoby
5 średniej wielkości ziemniaków
1 cebula
4 łyżki mąki pszennej
1 jajko
3 łyżki oleju
Sól, pieprz

Ziemniaki ścieram na „grubych oczkach”. 
Wynika to tylko z tego z tego, że najbardziej mi takie smakują. 
Polecam Ci również sposób aby połowę ziemniaków utrzeć na grubych a połowę na małych oczkach. 
Starte ziemniaki należy odsączyć.


Dodaję 1 jajko


Przyprawiam solą i pieprzem.

Kroję 1 cebulę. 
Zawsze ta czynność jest dla mnie najgorsza. 
Cebulę bardzo lubię a w plackach to wręcz uwielbiam :) 
Zazwyczaj kroję tak jak na zdjęciu. 
Nie docieram do samego końca aby mocno się trzymała i abym mogła szybko i bez płaczu ją pokroić.


Na patelni rozgrzewam 3 łyżki oleju. 
To bardzo ważne aby patelnia z olejem była mocno nagrzana. 
Dzięki temu placki nie napiją się bardzo dużo oleju.



Smażę z każdej strony do uzyskania najodpowiedniejszego dla mnie koloru.
Wykładam następnie na papierowe ręczniczki i osuszam.


Możesz z takiego ciasta przygotować duże placki, na przykład do placków po węgiersku
[przepis już wkrótce]

Placki podawać można na wiele sposobów: z sosami, mięsem, śmietaną (jak u mnie), ketchupem a nawet cukrem.

A jakie placki Ty lubisz najbardziej ?


A oto koszt całego dania:


Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów