Soczewica z suszonymi pomidorami

piątek, listopada 29, 2013 ZaKochaj się w Smakach 2 Comments

Soczewica chodziła za mną już od kilku tygodni. 
Nareszcie znalazłam najlepszy na nią sposób. 
Połączenie tych składników może wydawać się początkowo dość dziwne, ale oficjalnie mogę już powiedzieć, że został on dodany do listy moich ulubionych smaków. 

Miałam też mały dylemat do jakiej kategorii przyporządkować moje danie. 
Ja je zjadłam jako obiad. 
Na kolacje trochę chyba za ciężkie. 
Na przystawkę za sycące. 
Tak przygotowaną soczewicę można również podać jako zamiennik uwielbianych przez nas ziemniaków. 
Nie ma więc znaczenia kiedy i o której godzinie ją zjesz 
– ZAWSZE – 
będzie to uczta.




Składniki:
szklanka soczewicy (ja użyłam żółtej)
2 ząbki czosnku
50 gram suszonych pomidorów 
(lub jeżeli kupujesz w opakowaniu to weź tyle ile lubisz :) )
pół cebuli


Namaczamy soczewicę przez co najmniej 30 minut



Ugotuj soczewicę (w nowej wodzie).
Gdy wrzucisz liść lurowy do wody, soczewica będzie miała bardziej wyrazisty smak.
 Dzięki moczeniu, proces gotowania trwa jedyne / aż 30 minut.


Podsmażam na oliwie pokrojoną w piórka cebulę oraz czosnek 
(w drobną kosteczkę/może być również przeciśnięty)


Dodajemy pokrojone pomidory















Oraz ugotowaną, odcedzoną soczewicę. 
Chwilę podsmażamy


W tym momencie również dodałam troszkę soli, pieprz oraz majeranek,
który moim zdaniem świetnie uzupełnia smak soczewicy.


Można również posypać świeżym koperkiem.


Niestety soczewica moim zdaniem nie jest dość dobrym materiałem na zdjęcia,
ale starałam się najbardziej jak potrafię aby choć mały procent jej smaku Ci oddać :) 


Ten przepis bierze udział akcji :

Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów