Świąteczne pierniczki 2014

sobota, listopada 29, 2014 ZaKochaj się w Smakach 0 Comments

Podkład muzyczny [klik, klik] kliknij koniecznie ;)

To ostatni moment na zrobienie pierników aby na święta były idealnie miękkie.
Ja jak co roku wybieram opcję z 'leżakowaniem', wtedy czuć magię świąt.



Wszystkie zdjęcia wykonała dla Was Chilipepper's Photos, którą znajdziecie również na facebook'u Chilipepper's Photos. My zaszalałyśmy i przygotowałyśmy ciasto aż z 2 kg mąki !
Dokładna ilość jest tajemnicą ;)  TUTAJ dowiesz się dlaczego :)


Składniki:
[to są olbrzymie proporcje, więc śmiało możesz zrobić z 1 kg]
2 kg mąki 
80 dag miodu
[najlepiej prawdziwego, ja użyłam sztucznego]
500 gr margaryny
4 jajka
4 łyżeczki sody oczyszczonej
80 dag cukru pudru
2 opakowania przyprawy do pierników
szczypta soli

1. Miód + cukier puder + margaryna + przyprawa do piernika + sól + soda podgrzewamy w garnku na małym ogniu aby wszystkie składniki się połączyły.



2. Następnie na stolnicy łączymy ze sobą mąkę (zostawiając trochę na podsypywanie ciasta) oraz jajka i dodajemy przestudzoną masę miodowo-piernikową







3. Wałkujemy ciasto na grubość ok. 0,5 cm. i wycinamy (niestety ja jeszcze nie dorobiłam się kolekcji foremek, także moje są dość proste) 







4. Pieczemy w nagrzanym do 180'C piekarniku ok. 10-12 minut. 






UWAGA. Dość szybko się przypalają więc trzeba pilnować, najlepiej (jak u mnie) wychodziły po 11 minutach.

5. Odkładamy na metalowej puszki aby na czas świąt były miękkie (jeżeli jakiekolwiek zostaną do tego czasu ;)) wówczas można je udekorować lukrem. 






Życzę smacznego! :) i zapraszam do udziału w konkursie :)

Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów