Manna Babka

środa, lutego 12, 2014 ZaKochaj się w Smakach 1 Comments

Przepis - dziwny
Wykonanie - jeszcze dziwniejsze
Zrobiłam ostatnio babkę - z kaszy manny. I to wcale nie jest dziwne :) Ale, sposób jej wykonania był dla mnie wielkim zaskoczeniem. Spotkaliście się kiedyś z czymś takim? A może znacie inne warte wypróbowania pomysły? Podzielcie się :)

Babka lekka i wilgotna :)

Składniki:
pół szklanki kaszy manny 
2 łyżki cukru
2 jajka
1/4 litra mleka
1 opakowanie cukru waniliowego 
kilka kropel aromat do ciast

1. Ucieramy 2 żółtka z 2 łyżkami cukru[+ cukier waniliowy] do białości.
2. Dodajemy kilka kropel aromatu [polecam w szczególności rumowy lub arakowy] oraz pół szklanki kaszy manny.

3. W oddzielnej misce ubijamy do białości 2 białka z odrobiną soli
[lepiej się ubije piana]
4. Do masy z żółtek i kaszy dodajemy stopniowo pianę z białek. Delikatnie mieszamy, starając się wpompować jak najwięcej powietrza.

5. Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180* ok. 30 minut.

I element jak dla mnie najbardziej zaskakujący :)
6. Babkę zalewamy 1/4 litra wrzącego mleka. Należy pozostawić na kilka minut.

Ja dodałam trochę za mało mleka, przez co jedna część była dość sucha. 
Pamiętajcie więc dodać go odpowiednio dużo :)



Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów