Klopsy czy pulpety ?

poniedziałek, lutego 17, 2014 ZaKochaj się w Smakach 2 Comments

Pulpety gotowane w sosie lub zupie
Klopsy pieczone w piekarniku
Mielone smażone na tłuszczu

Czyli propozycja jaką dziś dla Was przygotowałam to według informacji powyżej - mielone kotletowe pulpety ? :)
No trochę dziwna nazwa. Kulki mięsne najpierw obsmażyłam a potem gotowałam w sosie. Ja nazywam je pulpetami, ale może wy macie pomysł jak nazwać mój dzisiejszy obiad? :)



Składniki:
250g mięsa mielonego
[ja użyłam mięsa drobiowego]
1 duża cebula
1 marchewka
1 jajko
3-4 łyżki otrębów
[pszenne/owsiane]
5-6 łyżek jogurtu naturalnego
2 ząbki czosnku
Pęczek koperku
Sól, pieprz, papryka ostra
Kilkanaście ziarenek kukurydzy
[opcjonalnie]
1. Kroimy w drobną kostkę 1 cebulę i ścieramy na grubych oczkach tarki 1 marchewkę.
2. Do mięsa dodaję skrojoną cebulę + marchew + przeciśnięty czosnek +3 – 4 łyżki otrębów + koperek + przyprawy i 1 jajko. Wszystko mieszam.
3. Formujemy pulpeciki. Ja lubię takie malutkie.


4. Na patelni podsmażam na 1 łyżce oleju wszystkie pulpeciki.
5.  Po lekkim podsmażeniu, przekładam do garnka z odrobiną wody. Dodaję również liścia laurowego i opcjonalnie kostkę rosołową.



6. Gotuję na małym ogniu ok. 20/30 minut. 
Po tym czasie dodaję jogurt i kukurydzę, dodaję również resztę koperku do sosu i gotuję jeszcze przez chwilę.


Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów