Porady: Jak blanszować kalafiora ?

środa, listopada 20, 2013 ZaKochaj się w Smakach 4 Comments

Blanszowanie 

polega na krótkotrwałym gotowaniu warzyw lub owoców a następnie na szybkim ich schłodzeniu. 
Stosujemy ten rodzaj obróbki termicznej przed zamrożeniem lub na przykład przed położeniem na grillu.
Warzywa zachowują swój naturalny, zdrowy kolor i mogą być dłużej przechowywane oraz najważniejsze nie tracą smaku i wartości odżywczych. 




Ja dziś zblanszowałam kalafiora 


Blanszuje się przede wszystkim takie warzywa jak kalafior, brokuły, fasolę, groch 







Umyłam i rozdzieliłam na różyczki










Włożyłam do gotującego się wrzątku










 i gotowałam przez dosłownie 2/3 minuty.

Czas gotowania zaczynamy liczyć od momentu ponownego zagotowania się wody.








Przygotowałam zimną wodę 
z kostkami lodu









do której włożyłam gorącego kalafiora. 
Schładzamy ok. 5 minut
Tak zblanszowanego kalafiora przekładamy do szczelnie zamkniętych woreczków i zamrażamy.



Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów