Jesienne ciasto z jabłkami, orzechami włoskimi i cynamonem

czwartek, października 16, 2014 ZaKochaj się w Smakach 4 Comments

Jesień to dla mnie zapach pieczonych jabłek z cynamonem :)
Moja propozycja na dzisiaj (u mnie bardzo pochmurnie) to ciasto + ulubiona książka i ciepły koc :)



Składniki:
1 i 1 / 3 szklanki mąki pszennej
3 / 4 szklanki cukru
3 / 4 szklanki oleju
2 jajka
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 / 3 jabłka 
szklanka drobno posiekanych orzechów [można zostawić kilka do przystrojenia]
1 łyżeczka cynamonu (sprawdza się również przyprawa do pierników)
szczypta soli
szczypta gałki muszkatołowej [opcjonalnie]


1. Łączymy ze sobą wszystkie produkty suche. W misce mieszamy: przesianą mąkę, sodę, cukier oraz przyprawy. Po wymieszaniu dodajemy skrojone w kostkę jabłka oraz orzechy.
2. W drugiej misce łączymy produkty mokre. Jajka, olej, można dodać aromatu waniliowego. 
3. Składniki mokre wlewamy do suchych i mieszamy delikatnie, aby wszystko się połączyło. 


4. Piekarnik nastawiamy do 180'C
5. Ciasto przekładamy do foremek. Ja użyłam takich jednorazowych. Jeżeli wybierzecie tradycyjne, nie zapomnijcie ich nasmarować lub wyłożyć papierem do pieczenia.


6. Pieczemy ok. 65 minut. 
7. Można obsypać po ostudzeniu cukrem pudrem, ale takie ciepłe z piekarnika smakuje najlepiej :)


Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów