Herbaciany poradnik - kokeicha

niedziela, czerwca 15, 2014 ZaKochaj się w Smakach 1 Comments

Znalazłam nowe hobby i chciałabym się z Tobą, nim podzielić.
Odpowiadając sobie na pytanie: co najczęściej pijesz w ciągu dnia? zaczęłam zastanawiać się na jakością napoju, który towarzyszy mi o każdej porze dnia, w każdym nastroju, bez względu czy za oknem świeci słońce, pada deszcz lub wszystko staje się białe.

Ty, jak i ja (do pewnego czasu) na pewno wybierasz tą herbatę, którą najlepiej lubisz, i która odpowiada Ci cenowo. Niezmiennie od paru lat. Ja zaczęłam eksperymentować.
Ten poradnik, będzie mają małą encyklopedią dotyczącą mojej ukochanej herbaty. Zaglądaj do niego, gdzy będziesz szukać inspiracji :)

Chciałabym zacząć od herbat "czystych" (a jest ich pełno), gdy wykończę temat, lub w celu odświeżenia kubków smakowych, zaprezentuję smakowe mieszanki. Gotowi? Start!




nazwa: Japan Kokei Cha (czyt. kokejsza)
cena: 299,00 zł / kilogram
rodzaj: zielona
ocena: bardzo delikatna, o kolorze słomkowo-żółtym
[subiektywna]
sposób parzenia: do 2 minut, w wodzie o temp. 60-70'C

To doskonała herbata sporządzona ze sproszkowanych liści, które są następnie sprasowane ze sobą i uformowane w cienkie paseczki w kształcie makaronu. Napar jest pozbawiony charakterystycznej dla zielonych herbat - goryczki. Sproszkowane liście są mieszane z wodą i sproszkowanym ryżem - dzięki niemu herbata należy do tych naturalnie słodszych.

Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów