Tradycyjny rosół z kury

poniedziałek, maja 26, 2014 ZaKochaj się w Smakach 7 Comments

A po weekendzie mam dla Ciebie przepis na bardzo prosty rosół z kury. 
Prawdziwy, tradycyjny rosół to, ten z dodatkiem różnych elementów mięsa[kości cielęcych, wołowych, drobiu], ja wybrałam przepis z samej kury. 
Przygotowanie tej pysznej zupy nie należy do czynności szybkich i nie nadaje się dla osób pozbawionych cierpliwości :) Musisz bowiem przeznaczyć na jego przygotowanie minimum 3 godziny, wtedy uzyskasz prawdziwy wywar. 
Przeglądając pomysły na dobry rosół spotkałam się z przepisem Magdy Gessler, która dodaje białka kurze do zimnego wywaru. Co myślisz o tym pomyśle? A może też wykorzystujesz taki patent ?
 

Składniki:
kawałek mięsa drobiowego
[ja wybrałam 2 udka, ale możesz użyć porcje rosołową]
3 duże marchewki
3 pietruszki
kawałek selera 
1 duża cebula
kawałek pora
liść laurowy, pieprz, sól, ziele angielskie
pietruszka

1. Mięso należy dokładnie oczyścić i zalać zimną wodą. 
Gotować na bardzo małym ogniu przez ok. 40/50 minut. Wystarczy aby woda lekko 'pyrkała'.
W międzyczasie zdjąć wytworzone 'szumowiny'.


2. Obrać wszystkie warzywa [prócz cebuli] i pokroić je na mniejsze części [patrz zdjęcie], dodać do mięsa.


3. Cebulę opalić na ogniu tak aby jej wierzchnia warstwa sczerniała i dodać do wywaru.
4. Teraz można trochę posolić, dodać ziele angielskie, pieprz czarny, liść laurowy. 
5. Gotować na małym ogniu przez ok. 2 godziny, im wolniej tym lepiej. Niech pokrywka garnka będzie uchylona.
6. Rosół możesz gotować dłużej, niech wyznacznikiem będzie mięso. Jeżeli łatwo odchodzi od kości, a warzywa są już miękkie, możesz wyłączyć palnik. 

Dodaj do smaku jeszcze soli, pieprzu [ewentualnie mieszanki warzywnej, typu vegeta].
Podawać z makaronem, pietruszką i marchwią. [u mnie dodatkowo kawałki gotowanego mięsa]






Podawać gorące! :)
Smacznego 



Ulubione

Top blogi Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów